Onsdag & Torsdag - Jag vill sooova!

Igår var en sån här dag som man inte riktigt minns...
Eller ja, på PoF så fick vi i uppgift att intervjua en företagare.
Så jag och Mari intervjuade mamma.
Med andra ord, vi åkte hem och sov ett tag.
Det blev pasta och bacon till lunch och sen körde mamma oss ner till skolan igen.
Nästa lektion på schemat var Mediekommunikation.
Som är vad det låter som, flummigt!
Vi har våran käre Biber och ja, inte blev det mycket gjort.
Har ju honom i rörligbild också, och jag, Markus och Madi jobbade lite med de ist.
Eller, jag gjorde två saker sammtidigt. Mycket duktigt gjort av mig!

När jag kom hem så var det typ sova som gällde.
Försökte mig på matten, svenskan och medieskiten...
Men misslyckades med allt och sov lite istället.
Mamma kom hem och jag fick sticka och hämta pizza till mig.
Tittade på Made in sweden och lite sånt, ganska underhållande.
Kanske inte riktigt så bra som jag hade hoppats på, men man kan ju inte få allt.
Gick och la mig tidigt. Somnade med Sigge bredvid mig på kudden som vanligt.

Väcktes av henne igen vid 4 när hon trodde hon skulle spy på min säng...
Men icke, jag kände inte riktigt för det så jag kastade ner henne på golvet och somnade om igen.
Kanske inte så jättesnällt, men det var liksom två timmar kvar tills jag skulle gå upp.

Vaknade och snoozade 3 ggr innan jag gick upp som en sömngångare.
Kom i sista sekunden på att jag skulle ju ha med simkläder idag, så det blev till att packa ihop sånt.
Skyndade mig till bussen och hann med...
Har kommit på att det är ganska trevligt att sitta där i mörkret och bara titta på alla.

Skolan var väl inget speciellt, eller jo, vi gjorde menyer till våran stopmotion dvd.
Om vi säger så här, vår klass är fan bäst!
Ska lägga upp en av filmerna, dock inte den jag gjorde...
Den ska först in på datorn, men jag vet att  vissa vill se Tobbe.




Detta var några av killarna som gjorde.

Våran meny blev sjukt snygg tillslut, efter att ha bråkat med Encore.
Jag säger som Gary "Har du inget att göra? köp Adobe!"
Skiten hängde sig bara man rörde musen liksom.
Men men, det blev sedan lunch på Store som vanligt...
Vi fick majskyckling och pommes... Där blev mycket skratt kan jag säga!

Sedan gick vi till badet där vi hade lektion.
Eller Magda och Jonas hade. Jag fick hjälpa till att visa vissa saker.
Det var ganska roligt, eller snarare väldigt roligt.

Stack hem sen och ja, här är jag nu.
Inte ett finger orkar jag lyfta...

Ska ju träna senare så innan dess så ska jag iväg och handla.

Nu ska jag se på kungamordet!
Bye bye!
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0