Fbc Ystad - Håkanstorp

Vilken match!

Jag har då aldrig varit så stolt över att se mitt lag spela!
För spela, det gjorde vi!

Det kom ett lag som trodde de skulle få det enkelt.
Men icke! Vi överraskade och visade att det skulle minnsan inte bli så enkelt som de trodde.
Mina tjejer (ja jag kallar er för mina) kämpade och vissa stunder spelade vi verkligen innebandy.

I första perioden spelade vi bäst måste jag ändå säga. Mitt utkast till Madi som sedan slutade med mål från Amanda (tror jag det var) var nog höjdpunkten i den perioden. 
När det sedan blev dömt straff så fick jag typ hjärtklappning...
Det var nervöst värre, men jag visste ju att jag kunde ta den om jag gjorde som jag brukar göra.
Men tyvärr gick bollen på mig och in... Lite tråkigt men jag hade ju i alla fall gått rätt.
Sedan gick det utför tyvärr...

I pausen så försökte jag tänka om till 0-0...
Vilket är lättare sagt än gjort. Men med nya positiva tankar så satte jag mig i målet.
Jag kommer faktiskt inte ihåg något från den perioden mer än straffen.
För ja, självklart skulle det bli straff igen...
Den här gången var jag mer nervös... Även om jag faktsikt tror att den andre tjejen var nervösare.
De valde samma straffläggare och jag var 100% säker på att hon skulle göra likadant.
Vilket hon också gjorde...
Känslan att ta den där bollen var något som jag faktiskt aldrig tidigare kännt..
Visst, det är skoj att vinna på 21, men att ta en straff, i det skedet av matchen också... det var otroligt!

Mer kommer jag fakitskt inte ihåg av matchen... Eller jo, de 10 minuterna som var mållösa i 3e var roliga också... Att se hur frustrerade det andra laget blev.
Bollen gick liksom inte in... Även om det var mycket vunnet på tur så var det ändå som en seger i sig. Det var ju visserligen synd att vi inte satte in någon boll under de 10.
Men det får va, vi kommer att ta igen det...
I det här skedet så är jag väldigt ledsen att jag missar de sista matcherna.

Matchen slutade i alla fall med att jag blev utsedd till matchens lirare.
Det är alltid en ära att få en sådan sak. För då vet man att det fakitskt var en bra match.
Och jag kan säga att jag har aldrig haft det roligare och kämpat mer för något!

Nu ska jag dock sluta här, för det är dags för mig att cykla till coop och köpa lite frukt.
Eller kanske att jag först ska titta klart på avsnittet med Veronica Mars...

Ha det bra alla!
Och tack till hela mitt lag för en fantastisk kväll igår!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0