22/12 Julgransletning och hemfärd...

Denna dag ägnades åt sömn, ehm ovanligt Emma!
Näe, men jag sov säkert länge igen...

Vi åt och lite sånt och sedan satte vi på oss saker för att ta oss ut för att leta efter en julgran...
Det slutade dock med att vi kom in med blöta skor utan julgran.
Eller vi hade 2 aspiranter, men ingen av dem dög!
Vi klättrade igenom elstängsel och hoppade över raviner (läs diken).

Någon av dagarna gjorde vi julgodis också, men jag minns inte vilken så jag skriver det här i stället *Känner mig smart som kom på det*.

På kvällen blev det dags för det tråkigaste, att åka hem.
Det kändes som att jag nästan bodde där ett tag...
A-K körde mig in till Bollnässtation.
Där blåste det sjukt kallt och vi fick vänta någon minut på tåget.
Sedan var det dags att säga hej då.
Kram kalas och sedan så var det bara att gå på tåget och åka mot Stockholm.

På tåget satt jag bredvid en äldre dam som hade åkt från Östersund.
Vi pratade om allt möjligt och tittade på bilder och sådant.
Alltid trevligt med sällskap ju.
Jag hjälpte till med att höja värmen några gånger då det var ganska kallt på tåget.

I Stockholm tackade vi för sällskapet och hon blev hämtad av sin son.
Själv traskade jag ner till tunnelbanan ensam men ändå rätt glad.
Det var någon speciell stämmning där på centralen måste jag säga.

När jag kom fram till Östermalmstorg så satt där en äldre man som jag tidigare gett pengar till när jag haft... Men nu hade jag inte ett öre men ville ändå ge något. Så jag tog upp min flecefilt som jag gav till honom och önskade God jul.

Sedan kände jag att min dag var fulländad.

Utanför Fridays satt en full, typ 25åring, och rökte och vill bjuda på en drink...
Vilket jag skrattade åt och gick vidare.
Tog bussen från Stureplan hem till mormor där det var sängen direkt.

Det var den dagen det...
// Emma

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0