21/12 Omvallning, superstavar och hundslädespåret!

Detta var en lugn dag för oss...
Eller snarare för mig, för det visade sig att A-K hade varit uppe ett tag när jag vaknade.
Jag är ju liiite seg på morgonen ibland.
Vi åkte iväg till typ (kommer inte ihåg vad de hette) någonstans och åkte.
Jag är ju verkligen så bra (eller kanske inte) men tekniken kommer mer och mer.
Det tog mig ett tag att ta mig igenom slingan, men man kanske kan säga att det gick bättre och bättre... Vi var tillslut tillbaka vid bilen där  vi ställde av oss skidorna.
Vi gick in i värmestugan där vi skrev en dikt i gästboken.
Nu ska vi se, jag ska kolla om jag hittar dikten någonstans...

Tjejvasan ligger runt knuten
Vi åker snabbt från snuten
Tränar för fullt är vad vi gör
Med skidor, stavar och glatt humör
En från Alfta en från Skåne
Båda kan kallas för sportfåne
Här uppe tränas de i hundspåret
De är det sista vi gör de här året
//Från A-K och Emma, här upp hittade vi en femma :)

Denna kväll blev vår rimmar kväll, måste jag verkligen säga!
Vi rimmade ihop ett vackert julrimm om de 3 essen, den gick så här:

Ess gånger tré
Gör stor succé
När Ni är på scen blir det en massa prat
Tur man inte behöver höra de i kvadrat
Sist i showen ett julmedly Ni ger
Vi i publiken vill dock ha mer
A-K och Emma
Sitter här hemma
Och lyssnar till Er ljuva stämma
Till sveriges bästa schlager tjejer
Vi säger:
God Jul & Gott Nytt År
Vi hoppas se er nästa år


Japp! Vi kan rimma A-K och jag!

Sedan hände nog inte mycket mer den dagen heller...
Eller ja, vi blev nog klara med det sista rimmet mitt i natten.
Så sängarna kallade och jag sov gott hela natten!

//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0