2/1 Ååååka Pendeltåg... Nej, jag menar X2000 och Ö-tåg!

Började med att gå upp halv 8 för att slänga ner det sista i väskan.
Det fortsatte med frukost och ett sista hej då till Jennies föräldrar.

När vi ätit klart satte vi oss vid supermariot och spelade en sista gång.
Ni tror inte att jag kom på hur man skulle lösa en grej på en bana som vi suttit fast på väldigt länge typ sista minuterna? Jo men självklart, och jag klarade banan...

Sedan gick vi till bussen där vi skrev lite i det frostiga glaset på busskuren.
Fortsatte ner till stationen där vi skulle vänta ett tag på bussen till Skövde.
Jag hämtade pengar och fick mig ett skratt när jag kom tillbaka, då Lina och Jennie hade förflyttat sig in till typ stationshuset.
Vad som hänt kan vi ta en annan gång...
När vi kom fram till Skövde var det ännu mera väntan.
Så vi typ ja, satt och väntade...

När vi kom på vårat X2000 mot Götet så insåg vi att vi inte skulle sitta bredvid varrandra allihopa, så vi satte oss alla 3 på 2 platser, så tittade vi på Marshta filmer hela vägen till Göteborg.
Jag säger bara "Näe, jag tror vi måste micka upp er lite här"!
Minnen som är inlindat ömt i mitt hjärta!

I Göteborg insåg vi att jag hade räknat fel på tiden...
men vi hann typ ganska precis få våran mat från Burger king innan vi var tvugna att skynda oss ut till Öresundståget (ni ska bara veta hur nära jag var på att skriva Östersundståget).
Vi hittade till våra platser och det var riktigt fullt...
Så där satt vi och tråkade i 4 timmar.
Jag minns inte vad vi gjorde, men något tror jag väl att vi hittade på.
När vi närmade oss Malmö så hände en skojig sak.
Jag pekade på Turning torso så Jennie skulle se det.
Och det man hör från henner är "Ooooooo Coooooooooooooooooolt!"
Haha... Lina och jag har sett det så många gånger att det mest är "Jaha, där är det och det står kvar än" typ... Men det var skojigt att se reaktionen.

På Malmö station var det inte mycket väntan...
Utan vi va mest bara på snabbvisit.

Jag hoppade av i Ystad och fick springa till stads för att slippa gå hem.
När jag kom hem så vet jag inte vad jag gjorde...
Men snackade nog med mamma ett tag.

   



//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0