18/12 Resdag!

Det började med att mamma körde mig ner till tåget, VÄLDIGT tidigt...
Minns inte ens vad klockan var.
Tog tåget till Malmö där det blev lite väntan innan tåget till Stockholm skulle gå.
Sov nästan hela vägen till Linköping och därefter var det ingen idé att ens försöka sova... Det var liksom en tant som satte sig bredvid mig och ja, det gick helt enkelt inte att sova.

Framme i Stockholm så var det bara att sätta sig och vänta igen, halv sov på centralen ett tag innan jag gick till nästa tåg. Det var liksom inte mycket annat att göra.

Gick på tåget mot ehm, norrland... Och satte mig på min plats.
Hamnade tillsammans med 2 norrlandsfjortisar... Dom var inte att leka med ska jag säga!
Ush, klarade inte av att lyssnar på deras tjat, så det blev hög volym på ipoden...

När jag kom fran till Bollnäs så var det rakavägen av tåget och där stod A-K och väntade.
Vi tog oss till bilen med mina väskor och hoppade in.
Sedan tog färden oss hem mot Alfta.

Sista biten så testade vi att köra halkbana... Ehm, jag tror jag tyckte det var roligare än stackars A-K som var tvungen att köra den... Det var ju inte det lättaste.

När vi kom hem så åt vi mat och lite sånt, sen skulle vi åka vidare till A-Ks mormor för att sätta upp Julgran och lite sånt. Vi kom ut till bilen och upptäcker att A-K hade glömt att stänga sin bildörr.

Vilket vi skrattade gott åt...

Vi klädde granen, fikade och åkte sen hem igen.

Minns inte riktigt vad vi gjorde, men vi hade antagligen ganska så roligt.

Sedan blev det en skön sömn...

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0