Linda Bengtzing! Jag vet...

Jag vet inte om jag har sagt det förr, men jag älskar verkligen den tjejen!
Liksom, ta bara det här:

Linda Bengtzing: "Jag är som taco"

Linda Bengtzing tar gärna ett glas mjölk och en bit choklad innan hon ska sjunga. Alkohol går däremot bort direkt. Hon firar ofta och gärna med god mat och ser sig själv som en taco.
- Det är lite av varje liksom och lite bångstyrigt att äta, säger Linda, till recept.nu.

Vad äter du före du ska sjunga?
- Vad som helst. Bara jag blir mätt! Men gärna typ två timmar innan. Annars känns det som lungorna inte får plats.


Vad anser du är bra att äta för rösten?
- Allt och inget. Det spelar ingen roll. Dricka mjölk och äta choklad är bra för mig för det får gärna klibba lite, men andra tycker tvärtom. Men att dricka alkohol är värdelöst.


Vad anser du inte är bra att äta för rösten?
- Samma svar som ovan är jag rädd. Det spelar ingen roll, alkohol är dåligt eftersom det torkar ut!


Nämn tre av dina favoriträtter samt varför du gillar dem?
- Först och främst en räkröra på tomatbas med pasta. Det är min egen favorit som jag lagar när jag firar, vilket jag gör ofta! Jag brukar fira att det är söndag eller solsken eller ledig kväll eller ett bra gig, det finns alltid tillfälle att fira. Sedan gillar jag rödspätta, stuvad spenat och kokt potatis samt allt från det thailändska köket, där min favorit är kyckling i Paneng curry.


Hur många gånger i veckan äter du hemlagat? Och vem lagar då maten?
- Flera gånger, ja varje dag då jag inte är på turné. Jag lagar maten! Mina silverfiskar är usla på att laga mat!


Om du fick välja en frukt, vilken blir det då?
- Apelsin, jag kan inte leva utan den frukten. Jag pressar min egen juice varje dag.


Vilken mat kan ingen få dig att äta och varför?
- Bönor, ärtor och linser. Jag blev tvingad att äta så många ärtor som jag var gammal när jag var liten och där blev det konstigt. Sedan har jag aldrig förstått meningen med att äta mjölklumpar, de smakar så.


Vilken maträtt matchar dig bäst personlighetsmässigt?
- Taco. Lite av varje liksom och lite bångstyrigt att äta.




Ta bara det sista "Vilken maträtt matchar dig bäst personlighetsmässigt? - Taco. Lite av varje liksom och lite bångstyrigt att äta."

Hur bra kan man va? Det undrar ja'!


// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0