Nytt igen...

Ja, jag kände att jag var tvungen.
Sommaren är över, och hösten är här.
Det är nästan så att jag börjar gråta bara av att säga det.
Men vet ni? Det finns bra saker med denna årstid.
För snart så är det Mellotider, den tiden på året då Rosa är färgen som gäller, då det är helt okej att visa vilken schlagernörd man är, då man får sitta och läsa Tobbes blogg i timmar och bara gotta sig i allt som händer och sist men inte minst, man blir överöst med älskvärd musik!
Det är den tiden på året som jag längtar mest till.
(snabb parantes, varför ska kanalerna alltid få damp när det är något man vill se?)
I alla fall, Melodifestivalen, vad är det som lockar så otroligt mycket?
Jo, musiken, att få resa runt med sina älskade vänner, att få sjunga, dansa och göra allt man älskar hur mycket man vill och det är okej! Allt det där som gör en glad!
Satt på en inte allt för rolig och intressant Desktoplektion tidigare idag. Så jag surfade in på Stockholmpride och kollade lite saker ifrån schlagerkvällen och insåg precis hur mycket jag älskar Schlager och Melodifestivalen!
Så nog om det.
Den senaste tiden har varit intensiv som Tusan!
Mina dagar som 18 har inneburit många skratt och härliga stunder.

I lördags så firade vi mig, med god mat och tårta (som jag skapade själv!)

Söndagen tillbringades på Skurups brukshunds klubb där det var utställning. Jag var där och kollade och hjälpte till med att vara ivägen och mysa med hundar. Jag fick även lite snabb mys med Blondy vilket jag måste göra om snart igen! Saknar den vovven!

I måndags var det Jennies födelsedag och jag var i skolan. Där var det Rörligbild A och Foto A som gällde. Fick en fotouppgift som nästan är klar. Saknas bara en bild.

Min tisdag spenderades även den i skolan. Vi fick svart på vitt att vår lärare har någon form av störning i huvudet, då han skulle lära oss sannolikhetslära. Han tog fram 12 musfällor, ställde dom i 3 rader där han laddade 1/4. Sedan skulle han utan att titta ta på 1 musfälla i varje rad... Ja så skulle vi räkna ut sannolikheten på olika saker.

Och idag då, ja jag fick äta lunch själv eftersom jag inte ville äta på pilgränden... Men det gick la bra. Jag satt och tänkte lite för mig själv och planerade.

Nu ska jag dock ta mig mot sängen för den känns väldigt lockande.

Smiling in love
Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0