Ha Ha Ha Ha

Alex Schulman utmanar Linda Bengtzing i musik


Skribenten Alex Schulman är van vid att ge artister kritik. När han ställs mot Linda Bengtzing i en musikalisk fajt blottar han strupen - självklart riskerar han att få rejält med pisk.

Alex Schulman är inte berömd för sin sångröst. Tillsammans med artisten Sandra Dahlberg och lagkaptenen Sussie Eriksson gör han ändå sitt allra bästa för att segra i ett rafflande avsnitt av Sing A Long. Men kampen blir hård. På motståndarlaget har ingen mindre än Linda Bengtzing ställt upp tillsammans med trollkarlen Tobbe Blom. Med musiknestorn Claes Malmberg vid sin sida ger de Alex och Sandra hårt motstånd.

Generell information:
Sing A Long är studiounderhållning för hela familjen med Renée Nyberg som programledare. Komikerna Claes Malmberg och Sussie Eriksson sluter varje vecka upp vid Renées sida för att leda varsitt lag i kampen om vem som kan sin populärmusik bäst. Gästerna består av både musiker och komiker med mer eller mindre sångmässiga talanger.

TV3: SING A LONG
Lördag 4/10 kl. 21.30




Jo asså jag visste ju redan, men asså seriöst!

Sitter i Filmhusets studio och gör mig redo för att vara med i Sing-a-long. Mitt emot mig sitter Linda Bengtzing. Hon hatar mig och det gör hon med all rätt. Jag har skrivit så kargt om henne genom åren. Jag vågar knappt möta hennes blick. Så illa är det ställt med mig och min karaktär.

Min medtävlande är Sandra Dahlberg. Henne hade jag på Aftonbladets utelista häromveckan. Jag skrev att hon "skrek på ett provocerande sätt". När hon presenterade sig skrek hon: "SANDRA HETER JAG!" Och jag log och tittade ner i golvet. Jag har inte vågat titta upp sen dess.

Dessutom kan jag ju inte sjunga. Men jag deppar inte. Jag har ställt ett krav. Jag vill att vi alla sjunger min favoritlåt under programmet - Cannelloni Macaroni med Lasse Holm. Det har produktionen gått med på. Nu övar vi alla in den.

Pescatore, Vesuvio, La Bussola, Pompeji.
Å, å, å, vad du frestar mig.

Det här blir en ljuvlig afton!

Jag tycker detta är fett skoj!
Längtar till 4/10 (då det förövrigt är seriepremiär)


Kommentarer
Postat av: Maria

Ååå..Det måste jag se :)

2008-09-24 @ 14:38:13
URL: http://fliiickanmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0