Epilepsi eller inte...

Jag kommer att fortsätta vara den jag är! Nu och för alltid!
Varför ska jag sluta leva bara för att jag har en helt naturlig sjukdom?
Det är inte något konstigt att ha Epilepsi, det är något helt naturligt.

Min Epilepsi är inte särskilt svår, det är snarare än extremt lätt ep.
Med andra ord så får jag inte speciellt tunga anfall.

Så varför denna hysteri runt mig?

Så som jag känner av det så är det en rädsla som finns hos alla andra för att detta skall vara värre än vad de är. Men det är inget farligt!
Visst, det ser säkert läskigt ut. Men ska jag flytta in på sjukhus bara för att NI är rädda? Är det verkligen rätt? Är det så att jag ska anpassa mig efter er?

Om vi gör så här att JAG får ta hand om MIN kropp, så kan ni ta hand om era?

Fair deal tycker jag!

Ja, nu är det ju då vissa som redan respekterar mig för den jag är.
Och ni vet vilka ni är! Så ta inte åt er!

//Emma


Kommentarer
Postat av: Mari

Du vet va jag tycker om det där "tramset". Du ska va här hos oss, så e det bara.!<3

2008-09-09 @ 21:58:07
URL: http://smurfmurf.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag hoppas inte allt detta hysteri kom upp bara för att jag sa det jag sa? tror du tar det för allvarligt. Kommer inte ihåg vad jag sa exakt, men ingenting om att du inte ska spela innebandy, eller att du ska ligga på sjukhus forever. vi är rädda om dig, vilket är självklart tycker jag, men vi vill självklart inte att du ska ligga på sjukhus!



självklart tar du hand om din egen kropp! men vi måste väl få säga vad vi tänker? eller ska vi hålla det för oss själva? du måste också respektera att vi tycker om dig. men jag ber om ursäkt över att det pratades för mycket om det. men självklart blir man orolig när du står och andras häftigt, visst, du är trött som alla andra, men i och med att vi vet om att du har eplepsi(kan fortfarande inte stava det...), frågar vi dig lite extra. det är samma med emmie, vet att hon har astma, och därför frågar man henne hur hon mår lite extra. plus att vi vet hur ofta du råkar skada dig, fingrar/axlar som ploppar av, skinn som åker av, ja, du vet själv.



Hoppas du förstår oss, för jag förstår dig nu.

2008-09-09 @ 22:16:52
URL: http://heythereemily.blogg.se/
Postat av: Emma

Emily: Detta inlägg var inte riktat mot någon speciell eller någon speciell händelse. Det har pratats på många håll om min EP.

Jag förstår mycket väl att ni är oroliga m.m. men när det inte finns någon anledning till att vara det så känns det verkligen onödigt. Jag bryr mig inte om att ni frågar, det kan ni göra bäst ni vill. Det är helt upp till er.

2008-09-10 @ 07:56:52
URL: http://stalismalis.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du är bäst Emma! <3

2008-09-10 @ 19:38:35
URL: http://jennie95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0