Äppelmarknad, Sonja Aldén och Tärning...

Ja, så har min dag sett ut. Mamma och jag åkte till Kivik för att gå på äppelmarknaden.
Det var som vanligt mycket folk och typ inget intressant.
Testade lite olika äpplen och gick runt.
Mamma jobbade ju, delade ut programblad för Österlenlyser. Då jag förövrigt ska jobba!
På scenen var det uppträdanden av först Rockis & Poppis, dom hade med sig Fjortisarna, även kallade systrarna Jhiborn. Hanna & Emma gick jag i skolan med förut vet ni.
Det var ganska skoj att se dom igen, det var ju typ i Skurup jag såg dom sist.
Kanske inte det bästa jag sett, men det var roligt i alla fall.
Sedan var det då dags för Sonja. Jag visste ju att jag bara skulle hinna se en låt, så jag tog mina bilder och stack.
Det blev "Här står jag" som jag kollade på.
Mamma och jag körde ner mot Ystad och jag bytte om i bilen, alltid lika trevligt och spännande... hö hö hö... Vi kom fram till Ystad 15min för sent, men eftersom jag redan var klar så var det bara att rusa rakt in.
Fick den trevliga uppgiften att stå i mål idag. Kanske inte det bästa med tanke på att det är match på lördag och jag då ska spela ute, men ja, det får gå.
Efter träningen så körde Emmies pappa hem mig, tack! Och sedan dess har jag ätit och lyssnat massor på Europes nya album "Almost Unpluged". Fett bra skiva! Saknar dock Carrie.
Nu ska jag plugga lite till och kolla vad det var jag skulle ha med mig till skolan imorgon.


Puss och kram, skumbanan!
//Emma

Kommentarer
Postat av: Mari

Rockis och Poppis, det var tider det.!<3

2008-09-28 @ 20:59:27
URL: http://smurfmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0