Sjuk, men vid liv!

Ja, man får ju prioritera.
Är tyvärr väldigt sjuk just nu, men som sagt vid liv!
Jag har suttit vid datorn i Tomelilla hela dagen idag.
Det var väldigt skönt, men lite små tråkigt tills jag kom på att jag kunde ju sortera ALLA Bengtzing bilderna. Smart drag där Bergström, eller inte.
Detta uppdrag betydde ju att jag skulle få gå igenom en massa bilder. Jag tänkte då, ja men 4000-5000 bilder är ju inte så farligt. Men när jag vid sorteringens slut kollade det totala antalet bilder så låg det på 17000 BILDER! Förstår ni hur mycket det är?
Det tog mig 5-6 timmar att sortera och kolla igenom alla.
Jag har visserligen väldigt bra koll på vad jag har (säger vi) och jag har bilderna lagda i mappar. Problemet är bara att jag hade exakt samma bilder på 4 olika platser på den externa hårddisken.
Det var helt fruktansvärt!
Jag kan ju säga att detta var första gången jag raderade bilder.
Och snacka om plats där blev, jag frigjorde 100 GB Det är en tredjedej av utrymmet på hårddisken... Så ja, nu blir nog alla glada.

Just nu sitter jag hemma/hos Eva, ja, asså vi bor ju här och den här helgen så flyttar Eva ut. Så på söndag så får jag äntligen hit min egen säng!
Fruktansvärt skönt ska det bli!
Då får jag även "mitt" rum. Så jag kan ta hit lite saker.
Sedan ska jag få ashäftiga gardiner hit. Dom kommer vara svarta och tjocka (då jag har problem med ljus på morgonen) och det kommer vara Melodifestival kronan på dom!
Ja, det låter kanske inte så jättefint, men det kommer det att bli!
Nu ska jag titta vidare på Sing a long... Eller ja det tog just slut.
Men jag har ju det nerladdat ... Eller jag menar inspelat, Typ!

Hoppas att ni har haft en bra dag!
//Emma

Kommentarer
Postat av: Milla

Krya på dig vännen, tänker på dig

Puss<3

2008-10-10 @ 21:27:46
URL: http://millaak.blogg.se/
Postat av: Emma

tack söt <3

2008-10-10 @ 21:32:01
URL: http://stalismalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0