Godmorgon!

Jag är redan vaken och har varit det i flera timmar!
Det är fruktansvärt hur trött man kan vara, men ändå inte kunna sova. Så jag har satt mig med lite skoluppgifter. Just nu är det mycket grekiska gudar som vi håller på med så jag har ritat lite på några sådana.
Jag har även kollat lite på mitt vackra visitkort.
Det är byggt på orden Vild & Galen (då det var de enda 2 orden jag kunde beskriva mig själv med) också tänkte jag en del på kontraster.
Kontraster är något som jag använder mycket när jag gör mina headers, då den ska beskriva lite av vad bloggen handlar om. Headern är lite som en ingress, den talar om vad det skrivs om och så...
Tex, jag har mycket Bengtzing, Melodifestivalen och bilder på mig själv, just eftersom det är det som bloggen handlar om. Kontraster kan beskriva mycket också, om allt smälter in i varrandra så missar man kanske handlingen/budksapet.
I headern jag har just nu så har jag försökta att använda mig av olika sorters kontraster, de mjuka formerna mot de hårda, det röda mot det vita, m.m. Men jag har även släppt lite fritt, tex. rosen som mer smälter in och inte riktigt syns.


På mitt visitkort använde jag mig också av olika kontraster. Det sneda och lutande mot det mjuka, just för att kontrasten mellan det hamoniska och det jag ville ha fram, det  vilda och galna.

Nu är det inskickat och jag har skrivit en halv uppsats om kontraster.
Det var kanske inte vad jag hade tänkt mig så här på söndags morgonen.
Men men, nu har jag gjort en uppgift till, nu ska jag skriva min engelska presentation om Melodifestivalen vs Idol... Undrar just vilket som enligt mig kommer vara bäst?

Puss & Kram skumbanan!
//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0