Aftonbaldet samplare!

Ja herrejösses vilken dag!
Vaknade strax innan 5 imorse och gick upp för att äta frukost.
Tog 06.08 tåget till Malmö. Vi skulle träffas vid statyn på stortorget 07.30.
David kom och vi fick uppdraget samt Aftonbladet jackor som vi skulle ha på oss. Det var enkelt, vi skulle bara ta en hög tidningar och ställa oss och dela ut.
Jag började att gå till Gustavadolfstorg, men där var det dött.
Så jag tog mig ner till stationen, och hej vilket liv det var!
Man fick kasta tidningar till höger och vänster och det var ibland svårt att hänga med. Men jag tyckte det gick ganska bra. Det var ett väldigt trevligt gäng som jag jobbade med!
Vid 10 så var det slut på folk vid stationen så det behövdes inte så många.
Jag och en till bestämde oss då för att flytta till Gustavadolfstorg.
Vi tog med oss en del och langade lite på vägen.
Sedan så vandrade vi fram och tillbaka till Triangeln ett x antal gånger.
Om vi säger så här, detta borde fan vårat innebandy lag göra någon gång...
För satan i gatan vad man får motion!
Jag gick konstant från 7.30 till 15.00, det var helt fantastiskt hemskt!
Eller okej, vi hade en kort paus för lunch på 20 min.
Sedan var vi 3 st som gick och gav ut tidningar, mot slutet anslöt även David och då var vi 4st som gick i bredd och delade ut till alla som gick förbi.
Vi klarade oss från regn tills det var 30 minuter kvar ungefär. Då började det spöregna! Men det gick ganska bra ändå, visst man blev lite blöt men ändå.
Sedan blev jag körd till stationen av David och där sa alla hejdå.
Jag småsprang och hann med 15.15 tåget hem.
Mamma hämtade vid tåget och sedan jag kom hem så har jag inte gjort annat än legat i soffan. Eller jo, jag har skrivit lite på en sak, en liten hemlighet...
Nu ska jag dock försöka massera mina vader och knän. För imorgon är det dubbel träning som gäller. Först skollags träning och sedan fbc träning.

Tack och hej vännerna mina!
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0