Plugget före livet?

Ibland undrar man om man måste sluta leva för att klara skolan.
Så kändes det efter svenskan idag.
Ni förstår, vi har fått en vikarie eftersom Anne gått på mammaledighet.
Om ni kommer ihåg så hatade jag henne förra året, men nu blev jag fruktansvärt ledsen när hon försvann (även om vi faktiskt får tillbaka henne i 3an).
Stackars Leila fick ett hemskt välkomnande av klassen idag.
Men jag kan väl tycka att hon inte valde det smartaste sättet att säga "Hej" på. Ni förstår att det första hon gjorde var att ge oss väldigt mycket att läsa samt 2 relativt krävande och svåra uppgifter att göra till på tisdag.
Då man knapt har hunnit med det som är nu så blir detta väldigt mycket svårare. Visst ni kanske tycker att det verkar jätte chill att gå på John Bauer.
Men det är inte mycket bättre än någon annanstans.
En vanlig vecka ser ut så här:

Måndag: Rörligbild A - Olika film projekt, Foto A - Foton + Analyser till veckan efter...
Tisdag: Matte B - Tal till veckan efter, Svenska B - Tydligen en jävla massa (inte med Anne, men med Laila) Till veckan efter...
Onsdag: Desktop - 1 ny uppgift till veckan efter varje gång, Mediakommunikation - En av de få roliga lektionerna, inte så jättemycket läxor...
Torsdag: Mediaproduktion - Niklas här också = Massor av uppgifter, Estetisk verksamhet - Jenny, konstiga och halv roliga uppgifter.
Fredag: Multimedia - Niklas även här = Uppgifter i högar!, Engelska B - Jag har faktiskt ändrat uppfattning om den kursen. Tack Maria säger jag bara!


Så ja, på detta så kommer allt annat man ska hinna med, med andra ord leva. Jag förstår att det ser jätte lätt ut det jag har och att många har det värre... Som det ser ut i alla fall. Men ja, att göra ett interaktivt spel, ett bokomslag, en stopmotion film, en raklam affisch, m.m. är krävande. Det är mycket tidskrävande och framförallt så måste man använda mycket fantasi, pilla och fixa.
Vilket gör att man när man kommer hem är helt slut och dessutom har man en hel hög med ännu flera uppgifter att göra, som man inte hinner med.

Nä, nu ska jag inte klaga mer, utan istället ta tag i mina kära läxor.
Matte B, Svenska B och Hej och hå!

Bye bye!
//Emma


Kommentarer
Postat av: Emily

Usch nä, jag förstår dig helt och hållet. Folk tror media är slappt - vilket man önskar. Men icke är det så. Media är svårt, och man har oftast en stor tidspress. Jag förstår dig, och vid vissa tider har man tyvärr inte tid att leva. För tillfället är väl skolan viktigast. Leva får man göra andra dagar ;) Lycka till Stålis. JAg vet att du kan! Hur svårt kan det egentligen va? hehe ;)



<3

2008-11-18 @ 20:53:23
URL: http://heythereemily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0