JB vs. ÖP

Är sjuk än, inte kul någonstans!
Det enda jag har  gjort idag är att ha klippt film (som inte går att spara) och legat i soffan. Eller ja, jag blev tvingad att gå ett varv med Lina inne på ÖP också.
Dom hade öppethus nu ikväll nämligen.
Jag kan ju säga som så att det var inte ens i närheten av JBs.
Det här var kallt, tråkigt och ointressant.
Dessutom, liksom inte nog med allt detta, så när vi kom till SP Kultur, så hade någon gjort ett kollage om ESC, och vet ni vad som stod på det? Jo, "Alla Bögar Älskar Schlager!" och där blev jag så förbannad så att det knapt var sant.
Liksom Vem kan göra sånna generaliseringar?
Har dom liksom pratat med varje homosexuell människa som finns?
Inte nog med det så var det bara massa skitsnack, som "tävlingen har inte tillräkligt med tittare", "det är ingen som är intresserad av tävlingen längre", "Sverige kommer aldrig att vinna igen, för vi skickar inte rätt" och sånt.
Jag höll på att riva ner skiten, men Lina räddade och sa "Emma vi går nu!".
Tur var väl det, för jag höll bokstavligen på att gå i taket.
Vaddå ingen är intresserad?
Halva min bekatskapskrets liv kretsar kring detta evenemag.
Det är ju Sveriges mest sedda program efter Kalle Anka.
Ibland undrar jag verkligen vad det är för jävla skit skola!
Liksom, visst, man får ha egna åsikter. Men då ska man inte göra ett stort kollage med "fakta texter" om något så stort som Eurovision song contets och Melodifestivalen, där texterna inte stämmer, liksom missade lärarna att kolla källorna?

Mitt förtroende för den skolan är = 0!
Förlåt alla ni som går där, jag tror säkert att ni har bra lärare.
Men dom på SP-Kultur borde dränkas liksom eleverna som går där!

När jag gick därifrån sa jag bara "Bye bye see you never, Hello to whatever!"
Maha, Sara & Bon, tänk att jag faktiskt också kan liiiiite ;D <3


Nu ska jag sluta klanka ner på den skolan... Även om JB faktiskt är bättre!
Istället ska jag bädda ner mig igen och sova lite.

Hoppas alla mår bättre än vad jag gör!

Kärlek!
//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0