Helgen...

Ja den var underbar!
Den började ju redan i fredags kväll, då jag åkte nattbussen till Stockholm. Det var dock fest på bussen och jag halvsov väl hela vägen upp.
Vid 6.20 så anlände vi till storstan och Martin kom och mötteupp på centralen.
Där gjorde jag mig snabbt i ordning = bytte kläder, fixade håret och sminkade mig snabbt.
Sen GICK vi ut till grönan och satt där och hängde. En promenad som vanligt skulle ta max 30 minuter tog denna gång en timme. Haha... snacka slött!
När vi kom fram så satte vi våra saker utanför ena ingången och gick och lade oss utanför en korvkiosk. Det var härligt där i solen. Jag somnade och fick sova i ca 40 minuter totalt. Det var riktigt skönt, även om det var lite hårt. Vid 11 så inhandlades gröna kortet och jag var först ut... Sedan blev det till att köa utanför huvudentrén en stund innan vi blev insläppta på lilla delen. Väl inne stod vi och snackade med en asskön vakt som skulle hålla oss till 12.00, och 12.00 blev det till att RUSA! Vi hade "tävling" mot två andra tjejer som också skulle till krysset, och först in var JAG det var skojsat värre... Sen så satt jag och Martin på de där bänkarna HELA dagen... och ja, att jag hjälpte Martin att hålla bänkar åt andra var något jag idag ÅNGRAR stort! Jaja, hur som helst så hade vi väldigt trevligt, satt och snackade med Siv och hejade på Micke K, sveriges härligaste studioman! (som förövrigt tyckte att vi var bäst i publiken den kvällen, vi + dom två tjejerna bakom oss, Haha... det va 2 härliga tjejer som vi snackade en del med.) Micke kom efter ett tag då han hade fått gå från slussen då han inte visste att det var strejk så färjorna inte gick.
Vid strax efter 16 repade Linda, skojsat de, fick bra bilder och det var bara allmänt mysigt med goda vänner... Strax efter genrepet så gick jag och hämtade Carro, Milla, Eva-Marie och Simon, som kom direkt från Arboga. Snacka mys att se alla igen, bara A-K som saknades =( (Men det är ju bara 2 veckor kvar!)
Sen var det då dags för direkt sändningen, och Micke och jag fick tillåtelse att stå under HSKDV, Micke K litade ju som sagt på oss, skönt att ha hans förtroende!
En tråkig sak va att Martin blev väldigt illa behandlad av vissa så han drog innan programmet. Vilket jag också hade gjort om jag inte hade åkt så långt. Det är tråkigt att bli behandlad på det sättet.
Under sändningen hade vi skoj satt och garvade som fan, det roligaste var när klippet där Linda var Lene i Aqua (det har jag inte sett sedan det sändes, sjukt skoj att se och denna gången skratta åt det, som jag inte gjorde sist!). Det blev en jäkla massa pekande och gapskrattande... Haha... När programmet började närma sig slutet så blev det blom utdelning, fick en blomma av David <3 Honom diggar jag stort!!
Efter allt så drog vi till centralen för att åka åt olika håll... alltid tråkigt!
Eva-Marie och Simon gjorde mig sällskap till bussen och lämnade mig där. Bussen var dock sjukt full! Shit asså... Det fans inte en plats ledig! Först i Jönnköping så gick folk av (då hade jag halvsovit sittandes). Där fick jag ett säte för mig själv, så jag kunde ligga och sova.
När jag kom fram till Helsingborg väntade jag till syrran kom och vi gick runt på stan och kollade lite. Myste i solen och jag visade lite platser för henne.
Sedan drog vi hem, och på sista biten (Malmö-Ystad) så låg jag och sov i Linas knä. Haha... Hon väckte mig i Ystad och jag ryckte till och frågade varför hon väckte mig, så sa hon att vi var i ystad, och hjälp, jag hade inte märkt att jag hade somnat! Lite läskigt det där!
När vi kom fram till mamma så satt vi där en stund innan vi åkte hem.
Väl hemma så kom den dunkande huvudvärken och jag mådde allmänt dåligt!
La mig och sov och sov fram till 14... Det var skönt värre...
Tyvärr mådde jag ännu sämre när jag vaknade.
Låg i sängen hela dagen, och det har jag gjort även idag.

Snart ska jag sova ett tag till. Det ska bli skönt.

Btw, vill ni ha ett bokförslag så läs Döden är en schlager!
Ligger och lyssnar på den nu, den är bra, har hört/läst den över 20 gånger nu.

Jaja, allt annat är ointressant i mitt liv just nu! Ha det bra alla!

Kram Emma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0