Har tråkigt så...

Jag ska ta och blogga om i lördags tänkte jag...

Det började ju då med att jag först skulle åka till Kristianstad först och sedan ner till Ystad och sen tillbaka... Men så blev det inte. Istället åkte jag direkt till Emily först. Där träffade jag på alla söta! Var riktigt mys om man säger så!
Åt lassange och sen GLASS :D :D :D Haha... Mums asså x) Barnkalas på hög nivå!

Efter glassen var jag tyvärr tvungen att åka :( Mycket tråkigt då jag hade sett fram emot festen!
Men tyvärr krockade det ju med något som varit inplanerat längre...
Iaf så blev det så att mamma körde mig upp till Kristianstad.
Väl där träffade jag Adam, Siri och Siris kompis. De 2 sistnämnda skulle inte vara kvar på själva spelningen dock. Vi härjade runt ett tag och gick lite fram och tillbaka. Sen drog Siri och hennes kompis och Adam och jag gick in. Det var ett VÄLDIGT LITET ställe men väldigt mysigt.
Strax efter öhm, 23.30 (tror jag) entrade Linda scenen en halvtimme försent. Då hade jag redan hunnit att bråka med en tönt som trodde hon var något och fått någon som gillade att ha händerna i andras bakfickor!
Haha... Tönten var taskig mot Lina, och INGEN är taskig mot henne ostraffat så en smäll blev det, men helt oskyldigt stod jag kvar, och hon och hennes sällskap bestämde sig för att flytta sig en bit bort från oss (efter ord som "Dom där vill jag inte stå bredvid på en konsert" och "Ta det lugnt, jag skojar bara med er" och den här tog nog priset! "Asså, här är det platsbestämning efter vilken tid man kommer, jag kom först så jag bestämmer att jag ska stå längst fram" ofta liksom och dom va typ minst 30) Ja, hur som helst så kom först bandet in och körde intro :D Woho...
Sedan kom Linda springandes och det blev Värsta schlagern, den gången med Andreas. Efter så blev det lite snack med roliga kommentarer som "Emma, hur mår du idag", "Hahaha... Nä du nu ljuger du!", "Lina mår du bra?" och "Tycker du jag kom i tid idag?!"... Ja asså de var ju höjdpunkterna... Fortsatte med Inga pojkar och sen Alla flickor där hon som vanligt skulle ner med mikrofonen till mig, lite snack som resulterade i att vi sjöng Diamanter, jag kan ju säga att hon nog får repa texten lite till... Sedan sjöng Adam och jag det lilla vi kunde av Molitva, som var just Molitva, micken va nere hos oss och vi höll käft... Haha... Sedan sjöngs det kort kort på Boten Anna, samt Pärleporten 2 ggr, haha... MED KOMP ;D Go go bandet! Efter det fortsatte spelningen med Medan du sov, mys med live komp <3
Därefter blev det den längre verisionen av Jag ljuger så bra, alltså den med Sista morgonen i början. Jag höll på att dö av skratt om man säger så! Ja själva låten va ju inget problem med, men det hon sa mellan raderna x)
Efter lögnhalsen hade dragit sin låt så blev det lite mer snack och band presentation i form av "Linda *klapp klapp klapp* Linda *klapp klapp klapp*" vidare till "Kristina *klapp klapp klapp* Kristina *klapp klapp klapp*" som fortsatte med  "Peter *klapp klapp klapp* Peter *klapp klapp klapp*" och efter peter var det "Franz" men då det var OMÖJLIGT så Franz bytte namn till "Gustav *klapp klapp klapp* Gustav *klapp klapp klapp*" som lämnade vidare till "Mårten *klapp klapp klapp* Mårten *klapp klapp klapp*" och så bara för att inte Anders skulle bli ledsen så fick det bli "Anders *klapp klapp klapp* Anders *klapp klapp klapp*" haha... och sen dar alla presenterade, så skulle de bli Carrie, och då var alla födda efter 85 beskonade från att sjunga, men jag var osäker på om jag också räknades in, så jag sjöng med för full hals, och den obligatoriska "LIIIIIIIINDA LIIIIIIIIIINDA" var ju naturligtvis med... Fortsatte med att en kille fick sjunga hela VS med Linda så ja VSx2 den kvällen... Haha... Jag vette katten vad jag ska säga om det, mer än, Micke vi hade ägt dom båda ;P Hahaha... Eller kanske inte ;P Jo, honom iaf! Jag grät av skratt under den sektionen! Sen blev det den underbara Hur svårt kan det va! Tjooohooo!! Allsång på skansen släng er i väggen, vi diggar diggiloo! Oj x) Blev visst lite fel där... Fast det är ju iof lika bra att säga sanningen! Oj vad mycket det kommer in här då... Det var ju Hur svårt kan det va? Vi sjöng... Det var drag drag och åter drag! Trots att det inte var mer än max 150 pers...
När låten var slut så hade Linda fått in sin headbang så det skulle bli en refräng till, Mårten lyckades klämma in att headbangen va snygg, och Linda svarade snabbt med att han minnsan inte såg någon headbang utan snarare Rövbang... Ja det är ett nytt ord ;P Haha... Blev iaf en refräng till och Linda såg helt galen ut... Verkligen Vild och GALEN! haha... Sedan var det slut på det roliga... Eller för alla utom oss...
Vi = jag, Lina och Adam satte oss och väntade på Linda, hade lite trevlans där utanför och sjöng glatt och högt. När Bengtzing kom ut blev det lite kram kalas (eller först hade vi hejat på Peter som hade frågat lite om vad vi tyckte, och jag svarade glatt och ärligt att det var lika bra som när han och Mårten kompar Linda på gitarr). Sedan blev det hemfärd, och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om hela bandet hörde hur vackert jag och Adam sjöng Heroes samtidigt som vi sprang/hoppade genom Kristianstad (var nämligen inte långt ifrån deras hotell och man såg dom gå in på de x) ) haha...
Gick till hotellet där mamma satt och väntade och vi åkte hem... hem till min sköna säng där jag slocknade ganska så fort ;D

Och ja, det får vara allt för nu... Kanske bjuder på nått klipp senare, vem vet.

Puss puss på er söta!
Smiling in love
// Emma

Kommentarer
Postat av: Cinge

nä men fan vad kul.. vill jätte jättegärna ha den, så man kan visa sina barnbarn:P kan väl adda mig på msn.. [email protected]

2008-05-21 @ 21:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0