Helt sjuk helg!

Det har varit helt sjukt kul hela helgen!
Jag behövde verkligen detta...

Vi började i Fredags med att åka direkt efter skolan.
Jag sov nästan hela vägen och det var riktigt skönt!
Vi kom fram till mormor vid 3 och gick och la oss direkt.

På vägen dit så stannade vi vid donken i typ någonstans och dessa foton togs...


  


Lördagen visste jag inte riktigt hur den skulle vara innan.

Men den började med att jag gick upp och drog ut på stan.
Letade lite julklappar men ja det gick åt skogen...
Istället så handlade jag lite på Hemköp och sedan åkte jag hem.

Där blev det till att vänta lite på mess från Micke när vi skulle bestämma tid.
Vi bestämde möte och jag drog en stund efter det.
Drog iväg till centralen och vi gick och mötte Carro.
Kändes verkligen att det var längesedan jag träffade dem.
Vi åkte ut till Heron City och kollade på Idolerna... Eller ja, vi gäspade oss igenom det. Roligaste var helt klart när jag sa "Vi är nog dom som ser mest intresserade ut här" och just därefter gäspar Micke...

Det var typ så vi kände.

Bilder som togs där

 

Anna... och Micke!

Efter att vi hade varit på Heron så åkte vi in till stan igen.
De två söta skulle nämligen frälsa mig...
Men liksom DET VAR JU FRANS FLICKVÄNS SÅ SJÄLVKLART!
Det blev lyckat värre!
Jessica var ju (tyvärr) jättetrevlig fast det visste jag ju redan.
Det blev lite snack om Gustav, oj, menar ju Frans.
Ja sen så blev det lite foton också, väldigt fina!
Men de fotona därifrån lägger jag inte upp nu!

Efter det så träffade vi Martin och jag fick mina biljetter.
Sen drog jag hem...
Där blev det mat och jag halv sov.
Såg på Mamma Mia med mamma och Lina och sen gick vi och la oss.

Söndagen började med att vi gick upp tidigt.
Vi åkte till Globen och hästfesten.
Vi kollade först på när Malin Bayard vann tids hoppning (tror jag)
Sedan gick vi runt på mässan under Prins Carl Philips Pris kvalet (kvalet till den stora finalen som var senare på kvällen). Lina fick en hjälm och 1 par strumpor.
Sedan gick vi in och kollade på Grand Prix hoppningen.
Den vanns av Svante Johansson.

 

Sedan blev det uppehåll och Lina och jag gick och åt på Subway.

Sen gick vi tillbaka och såg på Küren...
Väldigt roligt att se på måste jag säga.

För att inte prata om vilken fantastisk stämmning det var när Briar tackades.
Hela Globen stod upp och applåderade.
Både Lina och jag stod där och grät.
Det var helt fantastiskt!

Att de sedan bara kom 3a var en annan sak.
Det var dock Brink och Briar som gjorde det finaste ärovarvet!



Efter detta var det paus men vi satt kvar och kollade på när stjärnorna kände på en sista gång att rida inne i Globen innan tävlingen.

  

Också var det dags för show!

Inledningen var väl okej, mycket roligare på plats än på tv!
Sen var det final i Prins Carl Philips pris.
Efter det så var det massa annat (minns inte ordningen så hoppar det här).
Tillslut var det dags för Stjärnornas hoppning!
Vi kan ju säga som så att jag var minst sagt nervös!
När de gick banan gick Lina och jag och satte oss längst ner och fotade.

  

Hur det slutade vet nog de flesta redan.
Linda kom 6a, jag blev glad och sedan gick vi.

Lina och jag gick snabbt och hälsade på Trasan och sedan åkte vi hem.
Det var så sjukt kallt att vi inte orkade vänta.







På måndagen åkte vi hem...
Vilket var en resa i sig, men det kan vi ta en annan gång!

Nu ska jag göra annat!

//Emma


Kommentarer
Postat av: Mika

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD JAG ÄR AVUNDSJUK!

på typ... ALLT! Låter helt fantastiskt!



Och visst är Jessica underbar ;) <3

Och tråkigt att det gick som det gick för Linda, med stigbyglen i början :( Annars varom grymma!



PUSS PÅREJ! <3

2008-12-02 @ 17:32:53
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0