Hemma från träningen...

Helt slut! Eller? Näe, jag har lite kvar att ge!
Men det är svårt att ge MAX när det "bara" är träning.
Jag har kommit fram till att jag ska köra varannan målvakt, varannan ute. Eftersom det är så jag sedan ska spela. Jag har ju en del av tekniken för ute spel. Men som jag märkte idag, det går inte att bara veta vad man ska göra. Man måste även kunna utföra det i praktiken.
Som när jag gör ett av mina ryck, jag har ju farten, kraften och tekniken att ta mig igenom. Men när jag kommer upp, vad ska jag göra då liksom? Det tar verkligen bara stopp.
För skottet vet jag är inte tillräkligt bra. Jag prov skjuter, men bollen rullar bara iväg som om inget hänt. Då kommer den där känslan om vad fan jag gör ute på planen.
I målet vet jag vad jag ska göra. Jag ska stoppa bollen från att rulla in till varje pris. Det är ju ganska lätt (ja nu ljuger jag, för det är assvårt!) för det är ju bara att slänga sig, skydda med hela kroppen och sno åt sig bollen.
Men så lätt är det ju inte när man är ute på planen och springer.
Ja, den där sporten är en hel vetenskap!
Det är roligt ändå! Jag gör så gott jag kan och de andra gör så gott de kan.
Nu ska jag skriva in min träning på Shapelink (min träningsdagbok). Riktigt bra sida det!
Sedan väntar soffan och sängen. Ska sova härligt i natt!

Pussar och Godnattkramar
Emma

Btw. Vet ni hur sjukt glad jag blir varje gång jag hör HSKDV?!?!
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ GLAAAAAAAD!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0