Båstad 19/7

Denna dagen började med seg start. Kom iväg jättesent för att vara Lina och jag på väg till en Linda spelning. Men vi kom iväg och fick åter igen hjälp av Marre in (Tack tack tack!). Vi stod med henne i ösregnet och hejade på alla att ta gratisproverna som Marre delade ut.

Men Båstadborna var töntiga som tusan och orkade inte böja sig ner.

Showen denna kväll var den helt klart bästa.

Om man ska räkna upp de 5 bästa sakerna här så var det nog

  • Pärleporten
  • Hur svårt kan det va?
  • Jag ljuger så bra
  • Black velvet (Nu skiner solen, Nu skiner solen *ni som var där fattar*)
  • Mollys svenska verision av Halleluja!

Detta var det bästa i showen. För det bästa överhuvudtaget var helt klart att jag med min motiviering vann Dates Backstagetävling. Jag höll nog på att bokstavligttalat dö. Det var gnska komiskt när jag fick ett sms som jag trodde var från mamma. Men icke! Där stod Grattis du har vunnit... och jag som tänkte radera det. Det hade inte blivit bra de inte!

Så när showen var slut så gick Lina och jag mot det stället där Datetältet hade varit, där nu Victor och Marre stod. Jag fick min "vinst" en väska med de 4 nya Date parfymerna (som man faktiskt kunde använda), Lindas skiva (den har jag nu 3 av), 6 st gröna läppglans (kanske inte riktigt något för mig) och ett autografblock. Och så klart, det bästa av allt, backstage passet!

Det var roligt där bakom, vi fick ju vänta en stund och alla passerade och Lina och jag stod helt ointresserade och ungefär "bra show...". Efter några minuter av snack med Victor så kom Linda ut. Kramkalas och glada miner. Linda (som var sist ut ur omklädningsrummet) gick och kollade om det var tomt, så att vi kunde gå in där ist (för det var så kallt där vi stod + att vi stod ivägen) och medan Linda kollade det så råkade jag ge bort min brors penna till Molly som behövde en signeringspenna. Ooooops liksom.

När B var tillbaka gick vi istället in där bakom och snackade lite. Fick rundvisning och blev bjudna på godis och jordgubbar. Det blev en lugn och mysig avslutning på kvällen. Linda skrev även en kort grattis hälsning till mamma eftersom hon fyllde år.

Efter kramkalas och korttagning så sa vi hejdå och Lina och jag gick glada iväg till våra kompisar som bor i Båstad där mamma var och vi skulle få sova.

Där fick vi mat och berättade kort om kvällen.

Sedan blev det godnatt och vi gick och lade oss.

//Emma

  
1. Molly, Lasse & Linda 2. Nanne, Jenny, Molly, Anna & Linda 3. Våran idol Marre!

  
1. Lina & Linda 2. Lina, Linda & Jag 3. Linda och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0