Helgen...

Började med att jag plankade på tåget till Stockholm, vilket var roligt.
Men ja det var ju inget jämfört med resten av lördagen.
För att det var ett ÄVENTYR är bara förnamnet!
Tyvärr var det inget roligt slut på äventyret, men det fick gå.

Ska väl berätta lite närmre... Det började när jag kom till stan vid 6 på morgonen.
Då halvsov jag en stund på centralen, satt på internet och åt frukost.
Sen kom Micke och vi drog till Hötorget för att ta bussen, och vad ser vi då om inte HÅBO Bussen :D Vi bara GULLSPÅNGS KÖRENS BUSS! Så såg vi Albin, så vi tänkte springa och hälsa, men icke :P Han och Emil hann in innan vi kom fram :P Sedan drog vi till frihamnen och intog "våra" vanlga platser ;P Hö hö hö...
Där blev vi efter ett tag utstirrade av Charlotte och Camilla. Grr... vi var ärligttalat påväg därifrån. Men Tji fick hon! För vi hade biljetter, TACK ALBIN! Vi satt där och gjorde inte mycket, halv sov och solade lite och väntade... Vid 3 kom Martin, strax efter det började värsta monsunregnet! Fy fan vad det öste! Det var ganska häftigt faktsikt, men när det tog i som mest kunde man inte prata med varran utan att skrika.
Sedan kom Josefin också, hon fick springa i regnet... Fortsatte våran väntan, och lite senare kom Gullspångsklacken, där det dock var endelfulla ungdomar, inte så värst kul... Men men, Malin kom ut och vi ropade på henne, och hon kom fram till oss. Hälsade från Jennie och frågade om Conny, som Malin stolt berättade att han hade fått ÖRHÄNGEN! Han hade gått och blivit transa ;P Haha... Det va ju skoj! Hon sprang in och hämtade honom åt oss så vi fick se! Så söt asså!
Så stod de fulla ungarna och skrek "Var är Linda" Och ja, Malin skrek ett antal gånger "I sminket" och hon tyckte som vi, dom var alldeles för unga för att vara så fulla! x)
Sen så drog vi till våra platser i kön igen, och hoppsan, vakterna fick en knäpp på näsan av oss! Dom öppnade dörren och sa "NI SOM INTE HAR BILJETTER FÅR GÅ ÅT SIDAN!" Vi bara "Men vi har biljetter", och HA fy fan vad snopna de blev! Vi kom in till Charlotte och Camilla och sa "4 biljetter till Albin Blahd!" Fy fan vilka miner vi fick, och Camilla kollade ordentligt, och ja, där stod det ju!
Vi fick vita lappar och gick vidare in. Ställde oss nu vid dörren, och efter ett tag började de släppa in även där. Men vad händer då, jo, den sjuka vakten som varit otrevlig redan i början säger "INGA HAND SKRIVNA LAPPAR!" Och fy fan vad förbannade vi blev! Micke, jag och Josefin rusade bort till Charlotte och frågade vad i H*E dom höll på med. Och då var hon faktiskt trevlig och sa att vi skulle säga till vakten att han skulle titta på henne om det var några problem. Så kom vi in och då hade Martin redan fått platser, så vi höll platser till alla, ja, till Siv, Micke och (han som jag inte minns vad han heter) då Siv inte fick komma in tidigare.
Efter att alla kom in så körde det igång... Micke K var på G som vanligt och yeah, vi med!
Hockey klacken från Gullspång var extra taggade, fy fan asså, Det var Mora vs Gullspång (liksom alltid) Laxå kom på en tredjeplats och Boden var nog inte där, eller jag märkte dem aldrig.
Låtarna kördes och ja det var bra... Liksom vanligt även där...
Mot slutet så var det ju då dags för utröstning och jag tror att alla visste att Team Linda skulle åka, och det var verkligen inte roligt. Men hela klacken stod upp och hyllade kören! För de lämnade verkligen med flaggan i topp!
När alla skulle ut så började allt snurra för mig, och mer minns jag inte...
Jag har ingen aning om vad som hände, jag vet verkligen inte ett skit!
Vaknade tydligen 23 minuter senare, och det första jag hör är Micke K som säger "Tycker du jag är konstig?". ´Själv klart tycker jag det! Fast jag diggar honom!
Det blev lite snack med mamma, läkare och många människor. När jag hade varit vaken ett tag så kom Amblansen och jag fick själv bestämma om jag ville åka med eller vad jag ville göra. Och ofta att jag ville till sjukhuset... Alla som känner mig vet hur mycket jag gilla sjukhus och allt vad som finns där x) (Mari jag menar inte gummihandskarna ;) )
Sen satt vi ett tag och så kom Pelle och sa "Emma, har du tid en minut?" Och jag bara "Ja, vad jag vet" Så presenterade han Camilla, den pressansvarige, och hon berättade att pressen hade sett och fotat i studion, men att de hade lovat att inte skriva något stort och att inga bilder som kunde göra mig något skulle publiceras. Vilket gjorde mig lite lugnare. Liksom ofta att jag ville att detta skulle komma fram överhuvudtaget! Apa att det hände överhuvudtaget! Jag trodde det va lugnt nu med medicinen!!!
Sedan blev jag och Martin hemkörda av Micke K och Mikaela. Snällare människor får man fan leta efter! Det blev sängen direkt när vi kom in och jag somnade på 2 röda.

Söndagen började med att vi drog till Södertälje... Direkt in på Pressbyrån och köpa tidningarna... Hahaha... Killen där va fett skojig!! Jag tok diggade honom, han bara "Jag har foto på mig och Linda hemma" Vi bara "Vi har tappat räkningen på hur många gånger vi har träffat henne!", Men jag  var lite små sur, det stod ju KVINNA om mig! Fy fan asså, KVINNA, fatta hur gammal jag kände mig...
Fortsatte upp till Kringlan och letade upp scenen, sedan köpte vi mat på donken, mumsigt liksom! Så satte vi oss framför scenen och åt.
Efter typ långtid kom Micke och Josefin, då hade de börjat köra Lindas platta ;P haha... Det va skoj värre! När VS kom kunde ju inte Micke och jag stå still, så vi körde på och dansade vildt, vilket vi även gjorde Hur svårt kan det va? Jag måste säga att Albin dansen är grymt bra ;D Haha...
När Linda entrade scenen så började dagens mobbning på RIKTIGT! Haha... "EMMA VAR ÄR DU?!" jag "här *vinkar försiktigt*" Linda, "Mår du bra?" Jag, "ja" hon, "Bra att du håller i dig så du inte ramlar ihop" Hö Hö Hö... Jätteroligt, verkligen x) Micke gjorde ett tappert försök att få tyst på henne, men icke x) Haha... Men det gick bra. Hon sa ju inte så farliga saker iaf. Och juste, innan så kom Simon, men han kom så långt bak, så vi vinkade fram honom så han fick stå mellan mig och Micke. Det va bra de...
Linda körde Inga pojkar, Alla flickor, Grannarna vaknar "Varför har ni lärt er texten på just den låten *blink blink*" HAHA... Och så klart Hur svårt kan det va?!! :D Där hon som vanligt stannade med micken framför moi, grr... hon vet hur mkt jag ogillar det ;P Så jag vände bort huvudet ;D Haha...
Efter så stod vi och snackade med Eva-Marie och Simon, och gick upp med dom på scenen (Tack för att vi fick följa med er upp, verkligen TUSEN TACK!!) Så blev det lite snack där uppe och Micke och Martin bråkae om vem som skulle visa tidningarna, men hey, det fanns ju två så varför tjafsa... Så hon läste och var verkligen inne i tidningen! Sen så stannade vi borta vid bilen och sa hej då... Sen for vi hem, sa bye bye till Micke och Josefin. När vi kom hem gjorde vi inte så mycket... Åt och sov... Biljetterna blev super dyra så vi hoppade att jag åkte hem idag. Så fick sova vidare, sedan har det bara varit en dryg slapp dag... Sett lite film och så... Somnade vid 4 och sov till 6, nästan 7 ;P Haha... Och nu ska jag strax sova igen...

God natt god natt! skriver mer imorgon och lägger in lite bilder och så...

Love // Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0